top of page
  • Writer's pictureKaren Agmon

רוזנפלד/ מאיה קסלר


מסתבר שאפשר לכתוב על סקס, שלא לומר זיונים, בעברית. בלי שהתיאור יהפוך לתיאור פתטי, או מידי פתטי, או סתם מביך. מסתבר שאפשר לכתוב רומן שהוא לא בדיוק רומן רומנטי קלאסי. או בכל מקרה לא לגמרי שייך לסוגה הזו של "רומן רומנטי" למרות קווי הדמיון הבולטים בין שני הז'אנרים. רוזנפלד הוא לא אחר מאשר 'טדי רוזנפלד'. גבר באמצע שנות החמישים שלו, מצליח מאוד, עשיר מאוד, מנכ"ל ובעלים של חברה בתחום הביוטכנולוגיה. מה שמבדיל בינו לבין גיבור רגיל של רומן רומנטי טיפוסי הוא המראה החיצוני. כל הזמן מקפידים לומר לנו שטדי הוא איש שמן. אבל משום מה התיאור הזה לא הצליח לגרום לפחות לי, לראות אותו באופן אחר מאשר כגבר נאה ביותר. הגיבורה השנייה של הסיפור היא נועה. נועה היפה. נועה עם המלא מלא פוטנציאל שלא באמת ממומש. נועה שבאה מבית שבו אבא שלה כבר שנים חי עם מינה. מינה היא אשה שנועה מתארת אותה כאפרורית שלא יודעת לבשל. האשה הזו היא כמובן לא אמא של נועה. אבא שלה הוא האיש הזה שלא ממש הצליח לו בחיים. שלנועה אין בכלל מה לדבר איתו או עם מינה בת הזוג שלו. נועה שלא מדברת עם אמא שלה (ושכבר מלא שנים אסור באיסור מוחלט לדבר איתה עליה) נועה שאין לה בן זוג - לפחות לא אחד קבוע. ואין לה ילדים. ושהחברים שלה כבר כולם בזוגיות ולרוב בזוגיות עם ילדים. נועה שלמדה קולנוע ודווקא סומנה כפוטנציאל אבל מעולם לא עשתה עם זה משהו. וכעת עובדת בטלוויזיה בתפקיד לא ממש זוהר במיוחד והשכר בקושי מספיק לה לחיים האלו.

טדי ונועה נפגשים בחתונה. טדי הוא מהצד של האמא של החתן היא מהצד של הכלה והחתן. היא הכינה לזוג המתחתן סרט חתונה שונה מהרגיל. סרט שווה, לא כזה שרואים בכל החתונות. טדי ועמוס השותף שלו נדלקים עליה - בדיוק הם מחפשים מישהי כזאת שתדע לעשות סרטים לחברה הבינלאומית שלהם.

כבר מהמפגש הראשוני בחתונה - נועה רוצה את טדי מאוד. המשיכה שלה אליו היא מידית וגם חייתית. היא פשוט יודעת שהיא חייבת להזדיין איתו. היא לא לבד בתחושה הזו. נראה שטדי מרגיש בדיוק את אותו הדבר. אבל הוא בניגוד לנועה לוקח את התפקיד של המבוגר האחראי. ולפחות בחתונה ההיא הוא לא מסכים בשום אופן לעשות משהו מיני עם נועה.

נועה מתחילה לעבוד בחברת אוקיינה של טדי רוזנפלד והשותף שלו עמוס. לוקח לטדי כמה שבועות עד שהוא מתייחס שוב לנועה. אולם ההתייחסות הבאה שלו היא גם המפגש המיני המלא הראשון בניהם. ומה שקורה במפגש ושמתואר לנו שלב אחרי שלב בתיאורים גרפיים מענגים למדי, זה תיאור של שני אנשים שלהוטים מאוד אחד אחרי השני. המפגש הראשון הזה הוא תחילתה של מערכת יחסים בין נועה לטדי. מלכתחילה היחסים בניהם לא שוויוניים. טדי הוא לא רק מבוגר ממנה הוא הרבה יותר עשיר ממנה. הוא בכלל הרבה יותר עשיר מהרבה מאוד אנשים. הוא מצליח מאוד לא רק בישראל אלא בכלל בעולם. הוא איש העולם הגדול. הוא כבר חווה כמה מערכות יחסים משמעותיות, (וכנראה לא מעט מערכות יחסים משמעותיות פחות) יש לו ילדים מכמה נשים. אשתו האחרונה הייתה מסתבר יפיפייה בסדר גודל של כוכבת הוליוודית. לא סתם יופי תל אביבי ממוצע. היא גם כנראה הייתה מסובכת מאוד. הוא גבר שמסתובב בעולם בסוג של נינוחות קיומית. הוא מלא בביטחון עצמי. הוא לחלוטין בטוח בכל מעשיו ובכל קשת ההתנהגויות שלו. נועה לעומת זאת היא אוסף של הפרעות. היא מלאת חרדות והיא לא ממש סומכת על עצמה. אל מול המשפחה שלה: אביה ואחיה היא נוהגת כדיקטטורית שאף אחד לא מעיז להתנגד לה או להעיר לה. מול טדי היא מתנהגת מצד אחד כטורפת מינית אשה יפייפיה עם מלא ביטחון ומצד השני כילדה מפונקת שלא מצליחה להתמקד לא בקריירה שלה ולא בחיים האישיים ובכלל לא מתנהלת כמו האדם הבוגר שהיא. בהתחלת מערכת היחסים שלהם בהיותה של נועה הדמות המספרת, אנו ממש חווים יחד איתה את אסטרטגיית שליחת ההודעות שהיא נוקטת. יאמר לזכותה שהיא מצליחה לשים לעצמה גבולות ולא שולחת הודעות באופן לא מבוקר. היא חושבת הרבה על כל הודעה שהיא כותבת. והתכתובות שלהם ומחשבות הניסוח שלה דווקא מעניינות ומדליקות. טדי ונועה שניהם הם מעשנים כבדים למדי, זה כמעט חתרני לקרוא סיפור כל כך עכשווי ששני גיבוריו מכורים קשות לסיגריות. נדמה שלא נתקלנו בגיבורים מעשנים כבר די הרבה זמן. נועה לא רק מעשנת סיגריות. אחיה הוא ספק הסמים שלה, והיא מעשנת מלא ג'וינטים וגם לא בוחלת בהסנפות של קוק. טדי לגמרי משתף פעולה עם הכל: עם הסיגריות, עם הג'וינטים וגם עם הקוק. מה שנדמה היה שמתחיל כרומן שכולו מבוסס על סקס הופך מאוד מהר למערכת יחסים מורכבת למדי שלגמרי מעורבים בה רגשות חזקים. טדי מתנהג כאיש מאוהב גם אם הוא מצליח להסתיר זאת יפה. הוא מאוד נדיב לנועה. הוא עוזר לה מאוד כלכלית ונותן לה בעצם הרבה מאוד דברים בתחום החומרי. כסף בכלל לא מהווה בעיה בשבילו ונראה שלנועה די נעים בתוך החיים החומריים המשודרגים הללו. יש הרבה מהמורות בדרך. אשה דיכאונית וגבר שבטוח מאוד בעצמו זה כנראה לא שילוב מאוד מוצלח, ולכן למרות השדרוג הכלכלי בחייה לנועה קשה מאוד עם השתלטנות של טדי. היא נותרת חשופה מול הפעולות שלו שנראות לה כהתערבות לא מוסרית בחייה. טדי לעומת זאת כל כך בטוח בעצמו שבכלל לא מבין מה הבעיה כאן. בדיעבד הפעולות שהוא נקט כנראה נכונות אולם אולי אפשר היה לשנות את הדרך.

מערכת היחסים בין נועה לטדי מדליקה ומחרמנת למדי. ובכלל אין ספק שהספר הוא 'קריא בטרוף' שזהו פַקְטוֹר לא פחות חשוב.


מו"ל: כנרת זמורה דביר 416 ע'



Recent Posts

See All
bottom of page