top of page
  • Writer's pictureKaren Agmon

מחר אני יוצא מזה/מתן חרמוני


מחר אני יוצא מזה/ מתן חרמוני


גיבור הרומן החדש של מתן חרמוני הוא דמות צבעונית מעניינית ואינטליגנטית הרבה יותר מהאופן שבו הוא מציג את עצמו. אולם גם כשהוא מתעקש להציג את עצמו כמי שנקלע לכל הסיטואציות שבהם הוא היה די במקרה עדין הוא זה שנקלע לסיטואציות הללו, הוא ולא אף אחד אחר. הרומן שמתחיל בהזיית סמים מטורפת בהודו ממשיך ליפן שבה הוא מתחיל כבחור ישראלי שמוכר תכשיטים ליפנים. היפנים מתוארים באופן שמזכיר חפצים יותר מאשר בני אדם, הם משמשים ככלי שיכול לספק הרבה מאוד כסף לישראלי הממוצע. אלו תיאורים שלא ממש מחמיאים, לא ליפנים אולם גם לא לאותם צעירים ישראלים וישראליות שעשו בערך הכל על מנת למקסם את הרווחים שלהם. הגיבור שלנו אינו חסיד של תקינות פוליטית. מה שהתחיל כמכירת תכשיטים המשיך בהברחת סמים קלים ליפן, זה היה יכול להישאר ככה, בחור ישראלי שמבריח סמים קלים. אולם באחת הפעמים הסמים התפוצצו לו בבטן. הוא ניצל ממוות אולם מוצא את עצמו אזוק למיטת בית החולים בהונג קונג, כשאיום ללא פחות מעשר שנות מאסר באחד מבתי הכלא המושמצים בעולם מרחף מעל לראשו. אין ספק שזו יכולה להיות אחת מהסיטואציות המפחידות שמישהו יכול להיקלע אליהן. ברור לו לגיבור שלנו שאם אכן יגיע לכלא ההוא – חי הוא לא יצא ממנו. אך משום מה יש לו תחושה חזקה מאוד שסמים, פשע וכלא אינם חלק מהגורל שלו. בזכות התחושה הזו הוא אכן מצליח להימלט מהגורל הזה שכמעט היה מנת חלקו. בזכות התחושה החזקה ואף בזכות מאיר גץ עורך דין יהודי ששוהה בהונג קונג. כמה שעות לאחר התערבותו של עורך הדין היהודי הוא מוצא את עצמו מחוץ לבית חולים חופשי ומשוחרר. אולם הוא כמובן לא יכול לחזור ליפן מה שמצער אותו מאוד כיון שכל ההון שלו ממכירת הסמים הקלים מונח שם בקופסא מתחת לעץ באכסניה

הוא מוצא את עצמו שוב בהודו בבר על החוף. שם הוא פוגש את ענבר. לפגוש את ענבר שווה לא פחות מהכסף שנשאר מתחת לעץ. אולם הגיבור שלנו מעוניין גם בענבר וגם בכסף. כשענבר חוזרת לארץ הגיבור מתפנה לרומן עם האשה היפנית – מה שממלא אותו עונג רב ואף מחזיר לו את האוצר שטמון ביפן. היפנית אומנם תיקח לעצמה עמלה גדולה ביותר על השליחות הזו – זה מציק לו מאוד אולם עדין זה יותר טוב מכלום.

הפרק הזה בחייו נסגר. הוא חוזר לארץ לענבר. ענבר שיש לה אבא מהסוג המסודר מאוד: אמיד ומקושר. אבא מהסוג שדואג לבת שלו גם לדירה. לא בטוח שהחבר שענבר מצאה הוא מה שהאבא היה רוצה עבור הבת שלו, אבל הוא לא מציב התנגדויות. ענבר וגיבור הספר צוללים לתוך הלימודים ושוקעים בחיי שגרה סטודנטיאליים. העניין הכספי לא מדובר ביניהם. כסף הוא לא עניין אצל ענבר והגיבור שלנו גם לא מדבר על זה. הוא לא דוגל בלדבר על מה שלא צריך. בהיותו סטודנט מצליח הוא מתחיל את העסק החדש שלו - עסק של כתיבת עבודות. זה עסק שעובד טוב מאוד והוא מרוויח יפה מאוד, גם על העסק הזה ענבר לא יודעת, או לפחות לא שואלת. העסק הזה יהיה בסיס למיזם הבא. הקמת חברה שתהפוך לחברה בינלאומית - הגיבור שלנו פותח חברה לייעוץ רוחני. החברה מצליחה בענק ומי שמלווה אותו ומייעצת לו ויחד עמו משווקת את העניין הזה לאמריקה זו טניה. עולה חדשה מרוסיה שמתעבת את בעלה, מה שלא גורם לה חלילה לעזוב אותו. כעת הגיבור שלנו נמצא בעולם של הגדולים, הוא עושה הרבה מאוד כסף, מלא כסף. מי שעוזרים לו בכך הם האנשים השונים שטניה והוא שוכרים. לחייו חוזר מאיר גץ והאחיין שלו - כמובן. מסתבר שיש חובות שצריך להחזיר. החיים מתרחשים במקביל, יש את החיים באמריקה ויש את החיים בארץ. בארץ יש את ענבר את הילדה המשותפת את הבית שהם רכשו יחדיו ואת אבא של ענבר. ויש כמובן גם את החבורה של ענבר. המספר שלנו יודע שהוא והחברים של ענבר זה לא אותו דבר, בכלל יש לו תיאוריה שלמה על העניין הזה. על המקומות שמהם בני אדם מתחילים את החיים שלהם. החברים של ענבר התחילו את החיים שלהם מהקומה הראשונה בעוד הוא התחיל מקומת קרקע. זה לא מאוד רע, כי יש כאלו שמתחילים מהמרתף וזה הרבה יותר גרוע.

הגיבור שלנו משווק את עצמו כאדם שנקלע לסיטואציות. אולם הוא כמובן דמות מורכבת עם שאיפה לכסף, להרבה כסף. ויכולת לא מבוטלת להשיג אותו. גם אורח חייו אותו הוא מציג כמעט כתמים הוא אורח חיים נהנתני למדי. בכלל הוא מאמין גדול מאוד בחייה ותן לחיות. הוא לא מוצא טעם בשיחות עומק מורכבות למידי. לפחות לא עם בת הזוג הרשמית שלו, שהוא למען האמת מאמין בה לגמרי. אולם בשלב מסוים אורח חייו מתחיל להשפיע על מציאות חייו והוא מוצא את עצמו בסיטואציות שהיה שמח לוותר עליהם. מסתבר שמערכות יחסים הם משהו שצריך למרות הכל לעבוד בהם.

"מחר אני יוצא מזה" הוא סיפור מדליק וזורם. יש לו קצב התרחשויות מהיר, התרחשות רודפת התרחשות. זהו סיפר מפתיע ומהנה - רוצו לקרוא.


מו"ל: כתר עורך הספר: עודד וולקשטיין 206 ע' מודפסים

Recent Posts

See All
bottom of page